tirsdag 14. juni 2011

Sommerferie, nesten...

I dag jobbet jeg min siste dag som skoleassistent på Mølla. Det er utrolig hvor dette året bare har rast avgårde...

Det er aktivitetsuke for barna på skolen denne uken, og gruppen jeg var sammen med dro opp langs den svært så vannfulle Akerselva til "Hønse-Lovisas hus" oppe ved Sagene.

Som prikken over i'en på min svært så hyggelige siste dag så fikk jeg et veldig rørende skrevet kort og et par nydelige øredobber av gutten jeg har vært assistent for.

Er de ikke fine?

Men nå har jeg da altså nesten sommerferie, om jeg ser bort i fra sommerjobben som begynner for fult på torsdag..!

Jeg følte jeg fikk en liten smakebit av sommeren i helgen, som jeg tilbrakte på herlige Nesodden i mammas og pappas vidunelige sommerhage. Jeg fikk med meg en stor bukett sitronmelisse fra urtehagen deres, som jeg allerede har hatt både sammen med grillet fisk og smooties. NAM!

I går ble jeg invitert på grillings hos noen av de fineste menneskene jeg vet om. Jeg spiste laks grillet i folie med grønnsaker, som er utrolig godt og enkelt å ha på grillen. Og så er det en fin variasjon fra den andre mer klassiske grillmaten.

Til kvelden så vartet jeg opp min kjære, som leser til eksamen, med det jeg mener er sommerens beste smoothie. Her har dere vidundermiksen:


Sommerens beste smoothie
Til to glass trenger du:

 
1/2 eple
1/2 banan (gjerne litt mindre om bananen er veldig moden)
1/3 pose frosne blåbær (gjerne mer om du vil)
2 store ss vaniljeyoghurt evt. 1 stor ss vaniljekesam
1 liten dl eplejuice
5 store isbiter
noen blader frisk sitronmelisse (kan sløyfes)




Skrell og skjær eplet i biter og ha alle ingrediensene i blenderen, og vips så har du en helt fantastisk smoothie!

Perfekt kveldsmiks: smoothie og en episode Mad Men!

Nå skal jeg slappe av resten av kvelden, og spise noe ekstra godt til middag for å feire at min kjære er ferdig med eksamen og at vi begge nesten har sommerferie.

2 kommentarer:

  1. såååå nydelige øredobber!!! :-)
    Smootie'n ser kjempe god ut! Er det nesten samme som du lagde med avocado? Den var ihvertfall dødsgod!!!

    SvarSlett
  2. Ja, nesten som den jeg lagde til dere med avocado, men denne er ikke like mektig :)

    SvarSlett