mandag 20. juni 2011

Reisefeber

Jeg har jobbet 19 timer denne helgen, og siden været ikke akkurat har vært fantastisk jobbe-ute-vær så har det vært en lang helg..
Med lange dager på jobb er det viktig med en solid matpakke. Så jeg har laget en dugelig posjon med det jeg kanskje liker best å ha på brødskiven, nemlig tunfisksalat. Det er så enkelt å lage og så metter det lenge!

Jeg følger aldri oppskrift når jeg lager tunfisksalat, men her er en ca. oppskrift:

Tunfisksalat

2 bokser tunfisk i vann
1/2 løk hakket i små biter
1/2  stor, rød paprika
2-3 ss mais
2 store ss majones
1 ts sennep (jeg brukte dijon sennep, men en søt sennep er også godt)
smak til med nykernet pepper
(Om jeg har selleri i kjøleskapet så er det kjempegodt med en finhakket stengel i blandingen.)

Hell av vannet fra tunfisken og hakk løk og paprika (evt. selleristengel). Alt vendes sammen til majonesen er godt fordelt.






Passer perfekt som pålegg (på proteinbrødet er det helt nydelig), men er også kjempegodt alene eller sammen med en salat med f.eks romanosalat, tomat, agurk og avocado.


Idag så har jeg fri, og er på Nesodden for å nyte følelsen av ferie. Og når det er fri så har jeg masse tid til å drømme om og planlegge rundt sommerens feriereise. For om ikke så alt for lenge så reiser min kjære og jeg på interrail i Øst-Europa. Og da skal vi blant annet hit:


Dubrovnik og flere steder i Kroatia
bildet er fra google



Praha
bildet er fra google



Budapest
bildet er fra google

Så da blir det forhåpentligvis litt sommer og sol på meg.

Neste helg så skal jeg i bryllup til vakre Tuva og hennes kjære Sven, som skal feires tre dager til ende. Å, som jeg gleder meg!!! Det eneste jeg må gjøre nå er å fikse gave og antrekk (selvfølgelig litt vel i siste liten).

Ha en knallbra mandag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar