tirsdag 7. juni 2011

sommer kommer, sommer kommer, sol og REGN og latter og sang...

Jeg våknet i morges av at regnet høljet ned som om noen hadde skrudd på en kran... Hvor ble det av sommeren? tenkte jeg. For der satt jeg med tett nese og tittet ut på det som minnet mest om høst. Og så kom jeg på at jeg bor i Norge, og at en sommer med bare godvær blir litt mye å håpe på. Det er liksom en del av sjarmen. Og når solen endelig titter frem, så er det ikke noe bedre sted å være enn nettopp her.

Jeg jobber på skole og dager som idag virker litt ekstra lange. For det å jage elevene ut og holde dem ute når det regner katter og hunder og jeg helst vil inn selv, krever litt ekstra. Men da er ingenting som å komme hjem, skifte sokker og lage seg en stor kopp med te.
Min favoritt har lenge vært ingefær og sitron-te. Det så enkelt- og både ingefær og sitron er jo så bra for alt mulig!
Alt du trenger gjøre er å skjære noen tynne skiver med ingefær og en skive sitron. Hell over varmt vann og la det stå og trekke litt. Og når koppen er tom er det bare å fylle på med mer vann.




Det som er så fabelaktig med denne enkle blandingen er at den er supergod kald også!  Lag en litt stor porsjon, hell det over i en flaske e.l. og la det stå i kjøleskapet over natta. Resultatet blir både friskt og godt til varme sommerdager.

1 kommentar:

  1. Kjempeide!Den må jeg prøve! En sommerdrikk for varme dager og en regnværsdrikk for kjølige dager. Håper det blir flest varme dager i sommer da...! :-)

    SvarSlett